Äntligen fick vi åka för att besöka kollotjejen. Lillebror var väldigt taggad och hela förmiddagen hade han bara pratar om "Sassa" som han kallar syrran för. Fikakorgen var packad och vädret var på topp.

♥️
Visst har väl juli gått snabbt. Jag har redan hunnit att jobba fjorton dagar efter min semester. Men å andra sidan är det just det jag nästan endast har gjort. Jobbat alltså!
Den goa värmen som jag njöt av för fyra veckor sedan den bara försvann. Blåst har det gjort var eviga dag. Vädret rår man inte över ändå så klagar man. Hoppas augusti kan erbjuda några sköna kvällar som man kan sitta ute utan att frysa ihjäl. När jag gick till jobbet igår så var det tjugo grader och det kändes riktigt behagligt. Nu blir det några dagar på vift, tyvärr ska det regna men det får man väl stå ut med.
Ett foto på farmors hjärta gör mig mig alltid lika glad ♥️

(null)

Visst är den vacker, visan om kärleken.

Kärleken kommer och kärleken går,
Ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
 och gråten är min när du gråter.

(null)

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

♥️

En hel båt full av förväntansfulla barn i åldrarna sju-fjorton år som är påväg till kollo. Nästan fjorton dagar ska de få busa, bada och massor av annat skojigt. Det är N:s tredje år på kollo. Säljöbarnkollo har funnits sedan sommaren 1949. Varje år sedan dess har ön i tre olika perioder på sommaren fått många ungdomar till att njuta av lägerlivet.

(null)

På söndag är det besökstid ♥️

Dottern med familj har varit på semester i Båstad. Det är dotterns kompis familj som äger en stuga där som de har haft möjlighet att få följa med till. Härliga dagar med varierande väder men oavsett så har humöret varit på topp. Krabbfiske och krabbrace var uppskattat. Det var med värdig och försiktighet som krabborna fick hänga med på äventyr.

Bara en stunds bilfärd från stugan fanns en bondgård där det bjöds både på fika och djurgos. Mini gillade kattungarna allra bäst.

(null)

Mormorn blir så glad när hon får foton från utflykter som jag själv inte är närvarande på.

♥️

Vilket trevligt avslut på min semester med en tvådagarstripp till Tosselilla med familjen. Mycket skratt, barnbarnsgos och en hel del nöje. De stora barnbarnen jobbade så de fick stanna hemma.

(null)

På Tosselilla finns det något för alla. Man kan bada, åka karuseller, klättra på hinderbanor, klappa djuren och. Området är stort så man behöver inte trängas. På badlandet var det lite packat i och för sig, det var varmt och solen stekte. Mini nöjde sig med att gunga och åka paddeltur sittande i mammas knä.

Så måste man ju äta också, dag ett hade jag gjort kycklingsallad som lät sig väl smaka efter flera timmar i på språng.

I den lilla sjön där vi trampade runt fanns det fullt av fiskar. Mini matade med sina flingor och det uppskattades. Det syns en flinga längst ned till höger i bild.

(null)

Övernattade gjorde på vandrarhem. Väldigt trevligt ställe.

På kvällen var vi ute och gick, Dennis med kameran och jag med mobilen.

Efter en härlig frukost dag två så fortsatte vi där vi slutade dagen innan.

Härliga dagar med familjen ♥️
Medans brorsan glassar i pussellådan ligger lille Tubbe med en svullen tass och tolv stygn sydda från armbågen och nedåt.Tänk om han hade kunnat berätta vad han varit med om eller hittat på för bus. Han är väldigt påhittig den där katten.

Antibiotika i fem dagar, inflammationsdämpande samt smärtlindring i tio dagar. Lille Tubbe, nu hoppas vi att du ska bli så återställd det bara går. Mycket gos och kel blir det nu när hela familjen är lediga. Lilla E var inte lika sugen på att ha en trattkatt i knäet när hon kollade på sin padda. Han är lite närgången av sig den där Tubbe.

(null)

Här är katten som älskar när lillmatte öppnar lådan till pusselbitarna. De borde döpt Zingo till Puzzel istället.

Tokig katt den där.

Men väldigt snäll och go på alla vis 🥰
Juli har hittills bjudit på alla sorters väder känns det som, allt från solsken, regn, åska och blåst. Som tur är inte snö och drivis. De mörka molnen som möter havet är trots allt väldigt vackert. Jag satt nere vid bryggan en stund och njöt av skådespelet som växlade på himlen. Fåglarna skriade och några svanar simmade sakta lugnt.

(null)

Jag har haft fantastiska dagar på ön. Jag har jobbat på med lita av varje, men jag har även hunnit med avkoppling,långpromenader, utflykter och god mat.  Fick ett trevligt besök på ön som stannade några dagar. Det härligt när man får skratta så magen krampar.

Körde hem en snabbis idag. Tvättstugebesök i morgon. Sedan gasar jag till ön igen.