Realisation 1933

2kommentarer

Hittade en broschyr i källaren hemma hos mamma från 1933, välbehållen med massor av fynd. Säkert har den hamnat i deras ägo från någon loppis eller auktion som de varit på. 

(null)

Damlagsskor är ett ord som inte används så ofta längre. Skodon som också nämns är nog mera användbart även nu för tiden. Kanske inte i en reabroschyr. 

(null)

(null)

Men sådana här kepsar har blivit på modet igen men till ett helt annat pris än 1933. Kvaliteten på skor var nog bättre förr. Blev skorna uppslitna så blev det ny klack och sula. 

(null)

Det var nog inte alla som hade råd att köpa något nytt på den tiden. 



2 kommentarer

Micke

29 Sep 2024 10:21

Trevligt att kika i gamla tidningar och annat på papper från förr.
Sparade på sådant en gång i tiden, kul.
Reor är ju populärt än idag, många ggr enbart för miljöaspekten i dessa tider men billigare är det ju trots allt.

Ha en underbar söndag. :)

Ibod11 - Ingrid

29 Sep 2024 14:15

Vad roligt! Och den ser ut att vara välbehållen också. Jag fastnade inte bara för varorna utan för språket, som är helt sagolikt fint. Inte för att jag vill ha det så nu men för att det i mitt tycke är så poetiskt. Ordet skodon använde jag för övrigt i inlägget om Storhogna för bara några dagar sedan :D Det är inte vanligt att jag använder det så det var ett kul sammanträffande :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej