Regnet det bara öser ner…

5kommentarer

Då är det gott att sitta inne och titta tillbaka på helgens foton från ön. Solen sken och barnbarn som plockade äppeln som smakar ljuvligt. 

(null)

(null)

Det ska bli gott med äppelmos till gröten.

(null)

Det gamla skjulet som pappa snickrade ihop för 27 år sedan har nu blivit nerplockat. 
 Ingen vacker syn, men det har varit bra att förvara lite bråte och annat som nu har blivit sorterat och slängt. 

(null)

Traktorn fick flytta in i ladan. Tyvärr startade den inte så vi fick boxera den med bilen dit. Min gamla grålle som jag fick av pappa ett par veckor innan han lämnade jordelivet behöver nog ha sig en översyn. 

(null)

Väggen ska borstas och målas innan vinter. Så får vi se om det eventuellt kommer att byggas ett nytt skjul framöver på samma ställe. 

(null)

(null)

Längtar tills nästa gång jag ska åka till stugan 

♥️

5 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

09 Oct 2024 18:58

Perfekt sysselsättning, när det regnar, att titta tillbaka till soliga dagar på ön med hjälp av bilderna därifrån. Fin hjälp fick du och nu kan jag sakna att skörda egna äpplen, Men när vi hade fyra stora äppelträd var jag ganska trött på dem.
Det är aldrig brist på sysselsättning på ön :D Men mycket blev gjort. Det blir fint när väggen blir målad och kanske dyker det upp en fin ersättning för skjulet.
Kram

Ibod11 - Ingrid

09 Oct 2024 18:58

Perfekt sysselsättning, när det regnar, att titta tillbaka till soliga dagar på ön med hjälp av bilderna därifrån. Fin hjälp fick du och nu kan jag sakna att skörda egna äpplen, Men när vi hade fyra stora äppelträd var jag ganska trött på dem.
Det är aldrig brist på sysselsättning på ön :D Men mycket blev gjort. Det blir fint när väggen blir målad och kanske dyker det upp en fin ersättning för skjulet.
Kram

Ibod11 - Ingrid

09 Oct 2024 18:58

Perfekt sysselsättning, när det regnar, att titta tillbaka till soliga dagar på ön med hjälp av bilderna därifrån. Fin hjälp fick du och nu kan jag sakna att skörda egna äpplen, Men när vi hade fyra stora äppelträd var jag ganska trött på dem.
Det är aldrig brist på sysselsättning på ön :D Men mycket blev gjort. Det blir fint när väggen blir målad och kanske dyker det upp en fin ersättning för skjulet.
Kram

Ibod11 - Ingrid

09 Oct 2024 18:58

Perfekt sysselsättning, när det regnar, att titta tillbaka till soliga dagar på ön med hjälp av bilderna därifrån. Fin hjälp fick du och nu kan jag sakna att skörda egna äpplen, Men när vi hade fyra stora äppelträd var jag ganska trött på dem.
Det är aldrig brist på sysselsättning på ön :D Men mycket blev gjort. Det blir fint när väggen blir målad och kanske dyker det upp en fin ersättning för skjulet.
Kram

Micke

11 Oct 2024 11:14

Skönt att kunna se tillbaka på en regnig dag, perfekt.
Äpplen kan man aldrig få för många, gott gott.
En sådan traktor körde jag runt med på åkrarna som 10-11 åring för att vända hö, fina klenoder det där verkligen.

Ha nu en fin eftermiddag.

Kommentera

Publiceras ej