Pensionärsrulle

1kommentarer

När jag för några dagar sedan bakade en budapestrulle inför kalaset i helgen så frågan min dotter ifall jag bakade pensionärsrulle. Helt ärligt så hade jag inte en aning om att det är en kaka som pensionärer äter. I så fall har jag varit det i hela mitt liv. Jag kollade runt lite och det var tydligen många som kallade budapestrullen så. Hur som så var den väldigt lätt att baka och den smakade ljuvligt. 

(null)

Full fart hela helgen. Fest på fredagskvällen och lördag på dagen, sedan jobb resten av helgen. 

(null)

(null)

Ugnsbakad lax, sååååå gott!

(null)

Tror jag ska lata mig hela dagen när jag kommer hem från jobbet 🤩

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

14 Oct 2024 11:54

Ja, då har jag också varit pensionär en stor del av mitt liv för budapestrulle är bland de godaste bakverka man kan äta. Det är ungefär som att många kallar uterum för pensionärskuvöser. Kul men stämmer inte enligt min spaning.
Mycket gott på det kalaset och alla var säkert både mätta och nöjda :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej