Sommartid!

1kommentarer

För mig finns bara en fördel med sommartid. Ledtråden är att jag jobbar inatt. Enda sedan sommartiden infördes har jag tyckt att det var ett galet påhitt. Min inbyggda klocka ändras inte och den där timmen är saknad. Nu har väl de flesta vant sig år vilket håll visarna ska vridas, i början var det ett väldigt snurrande åt alla håll. 

(null)

Som tur är så ställer många klockor om sig självmant så är man tveksam så stämmer alltid tiden på mobilen. Inatt ska jag ställa alla jobbets klockor åt fel håll. Så när mina medarbetare kommer till jobbet så är klockan fem istället för sju. Mina vårdtagare uppskattar nog inte skämtet eftersom de tycker att nätterna är väldigt dryga ändå.
Gla fortsättning på påsken
🐣

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

31 Mar 2024 14:47

Det blir ju ett kul och bra aprilskämt :D Så lägligt att det är just första april när klockorna ska ställas om. Jag hoppas på att det snart ska komma beslut om att sommartiden skrotas. Men det verkar dröja.
Kram

Kommentera

Publiceras ej