Mumsiga solvarma gubbar

2kommentarer

Jordgubbsplantor i långa rader och söta solvarma bär som löser rött vart man än tittade. Självplock, det är grejer det!
Man blir tilldelad en rad och där håller man sig. Bären på raderna vid sidan om ger man tusan i hur stora och röda de än är. Gott om bär fanns det och de var måååånga som plockade.

(null)

(null)
  
Till vänster om mig plockade en man, han var dansk och pratade hela tiden. Jag skrattade, nickade och låtsades som om jag förstod vad han pratade om. Till höger om mig plockade två kvinnor. De pratade jobb. Mycket intressant att lyssna på jämförelsevis mot danskan. Hur som så gick det snabbt att plocka. 50 liter fick jag ihop. Nu är de infrysta och fördelade i mååååånga påsar. 

(null)

(null)

Ska dit en sväng för att plocka i morgon också, men de jordgubbarna ska ätas upp färska med glass och maräng. 

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

14 Jun 2024 18:42

Vilken skörd du kom hem med. Härliga bilder på de röda gubbarna. Men gubben i raden bredvid verkar har varit lite väl snacksalig. Men du är trevlig och låter honom hållas. Jag hade nog tagit en paus och låtit honom komma lite före.
Kram

Micke

16 Jun 2024 16:50

Vi var ofta på "självplock" när jag var liten, vi hade jordgubbar till efterrätt hela året nästan, gott gott gott. :)
Tack för fina bilder.

Ha nu en fin söndagskväll. :)

Kommentera

Publiceras ej