Jag älskar sallad!

3kommentarer

Det är inte många måltider i månaden där jag inte har fixat till en sallad att servera till. De dagar när det är tomt i grönsakslådan i kylen så blir det frysta grönsaker istället för det finns alltid hemma. Nu är min persilja färdig också så salladen är extra god och nyttig,  

(null)

Inte utan att jag blev lite chockad när jag läste att 40 procent av våra kostnader i genomsnitt lägger vi i Sverige på godis, chips, kakor och alkohol och 10 procent på grönsaker. Hos mig är det tvärt om. Godis köper jag aldrig till mig själv, men ostbågar är jag svag för. Händer alldeles för sällan att jag köper något sådan. 
Idag blev det jordgubbstårta, hembakad och alldeles underbart god. 

(null)

Då var det lördag! 

3 kommentarer

Anki

06 Jul 2024 08:00

Samma sak här ... alltid en fräsch sallad till maten :)
Jordgubbstårta är aldrig fel ... din ser verkligen god ut!
Önskar dig en fin helg!
Kram

ibod11 - Ingrid

06 Jul 2024 14:47

Jag gillar verkligen sallader och din såg väldigt frestande ut. Tyvärr slarvar jag med färsk sallad. Det kan bli en vitkålssallad som håller i minst en vecka som alternativ och lika gärna frysta grönsaker. Någonting blir det oftast men inte alltid. Jordgubbstårtan får det att vattnas i munnen på mig men det var länge sedan jag åt en sådan. Det blir inte samma sak med växtbaserad grädde...tyvärr. Men jag kan i alla fall konstatera att mina pengar inte går till alkohol :D Några öl har jag i kylen men jag är inte sugen på att själv dricka dem. Vin kan jag smutta några klunkar på någon gång men jag minns inte när jag köpte hem någon flaska senast. Jo förresten, det var till min 60-årsdag :D
Kram

Micke

08 Jul 2024 11:29

Grönsaker är ju viktigt men alkohol tycka vara mer viktigt för många, har en förståelse för det trots allt men grönsaker är ju gott, godare än alkohol.
God tårta där förstår jag, mums. :)

Kommentera

Publiceras ej