Vem är den skyldige!

2kommentarer

Det är sällan som jag köper äpplen till mig själv. Det finns annan frukt som jag hellre föredrar. Men om barnbarnen ska komma så köper jag ofta äpple. De gillar när jag skalar och skär upp i klyftor. Ibland blir det äpplen över och då skalas det och rivs för att strö på gröten, det kan jag tycka är gott. Äpplen som plockas från mina egna träd på ön, äter jag mer än gärna. Skalen däremot skalas alltid bort. De här båda äpplena blev kvar på fruktfatet, det var nog därför jag missade det lilla betett som gjordes av någon  som troligtvis inte heller gillar skal. 

(null)

Hos mig regnar det!
Men det hindrar inte mig från att ha en
fantastiskt trevlig och ledig fredag 🤩

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

24 Mar 2023 15:24

Äpplen är goda på så många sätt. Kanske mest i en äppelkaka med vaniljsås men även som rivet eller direkt från trädet. Lite gulligt med bitmärket och kanske är det inte ett så stort detektivarbete att lista ut vem den skyldiga är :D
Kram

Micke

26 Mar 2023 12:20

Blir inte så mycket äpplen här, vi håller oss för det mesta till päron och apelsiner följt av en banan eller två ibland.

Men äpplen är goda, inte tal om annat ju.

Ha en fin söndag nu.

Kommentera

Publiceras ej