Papaverin rhoeas…..

2kommentarer

….. eller kornvallmo som den också heter. Kornvallmon blommar rikligt juni, juli och augusti. Det var full aktivitet i mitt lilla vallmofällt som jag låtit växa upp till glädje för de som flyger. Humlor, bin och andra flygande gäster som anser sig att ha något att hämta i blomman. 
Jag ställde klockan på tidigt idag för att jag hade en tid att passa hemma. Det tar ju nästan två timmar att köra från stugan till Karlskrona, men jag ville ju även hinna med att njuta av min trädgård innan jag körde hemåt. Vilken fantastisk morgon. 

(null)

Jag har även sparat hubbar med prästkragar, de har verkligen förökat sig rejält på tre år. Vackra blommor. 

(null)

Det är något visst med att stiga upp tidigt även om jag helst föredrar att sov till det på morgonen. Tror bestämt att jag ska börja att nyttja morgonljuset lite flitigare, iallafall två dagar i veckan om jag är ledig. 
Det ser ut att bli gott om vindruvor i år. 

(null)

💖


2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

14 Jun 2023 17:33

Härlig morgon på din ö med ljuvligt valmofält och många vackra prästkragar. Det är klart att du vill ha tid att njuta av allt det. För mig är det väldigt exotiskt med vindruvor i trädgården och jag håller alla tummar för att du ska få riktigt många söta druvor :D
Kram

S

15 Jun 2023 19:42

Vallmofält är bland det vackraste som finns! Jag förstår att du vill hinna njuta lite extra av all skönhet vid din stuga. Spännande också med vindruvor, hoppas de fortsätter att frodas och ger en bra skörd.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej