Lite av varje❣️

2kommentarer

Februari har knackat på och det är trevligt. Det gläntas på dörren lite för varje dag. Det märks skillnad då eftermiddag har blivit ljusare. Ljuset är viktigt för mig som är nattarbetare och idag skiner solen på min lediga dag. Det gäller att njuta.
  Idag har Mini varit på biblioteket för att hämta sin födelsedagspresent. Alla treåringar blir erbjudna en bok som finns att hämta på biblioteket. Mycket bra intiativ av kommunen tycker jag. Böcker och läsning har alltid varit en viktig ingredienser i mitt hem när barnen växte upp. Mini blev väldigt stolt över sin bok och nu blir det högläsning. Storasyster har ju lästräning varje dag och vad passar då inte bättre än att ha en lillebror att läsa för. 

(null)

I förgår passade jag näst minsta barnbarnet medans föräldrarna knegade. Önskemål om lunch var pannkakor, naturligtvis så blev önskan uppfylld. Tydligen så gillade E pannkakor i både fast och flytande form. 

(null)

(null)

Många moment som ger färdighet❣️
Det sägs att det ska komma snö framöver. Resultatet av detta kommer i nästa inlägg. 

🤩

2 kommentarer

ibod11 - Ingrid

02 Feb 2023 18:14

Härligt att ljuset kommer tillbaka mer och mer och skiner upp dina dagar. Jag förstår att du är trött på mörker och snart är det ljust i stort sett hela dygnet :D
Vem gillar inte pannkaka? Jag tycker att det är väldigt gott men tyvärr glömmer jag bort att jag gör det och då blir det sällan av att jag gör dem. Men nu ska det snart bli av :D
Kram

Anki

03 Feb 2023 08:12

Härliga bilder på de små! Pannkakor gillas även av mig - föredrar dock de i fast form. Tror det får bli dagens middag :)
Visst är det underbart att ljuset har återvänt och att dagarna blir allt längre :)
Ha en fin fredag och likaså en trevlig helg!
Kram

Kommentera

Publiceras ej