I väntan på svar!

2kommentarer

För några veckor sedan så ojade jag mig över att jag också ville ha möjlighet att få lämna prov gratis i jakt på osynligt blod i faeces. Jag var till och med så angelägen om att få det gjort att jag tänkte beställa provkitt på apotea. Anledningen är att det är väldigt vanligt och en av anledningarna bland våra vårdtagare att de till slut hamnar hos oss,  för när det väl blir synligt är det oftast för sent. Nu är det ju väldigt sällan att det är det värsta som drabbar en ifall det skulle vara så att man har blod i avföringen. Men räddningen är många gånger så att det upptäcktes i tid. Så därför blev jag extra glad över kuvertet i brevinkastet. Förebyggande är viktigt för livhanken. Brevet är skickat,  så nu är det bara till att invänta resultatet. 

(null)

Vittja brevlådan är trevligt och väldigt glädjande när farmors lilla älskling målat och postat ett vykort till mig 💖

(null)

Äppelmos på härodlade äpple är fantastiskt gott. Dessa tre burkar transporterades till dottern som meddelade att sonen hade käkat upp en hel burk som mellanmål. Gott betyg tyckte mormorn. 

(null)

Just det! Jag har ju fått min timme tillbaka och det firas med att tända ljus på kvällen innan det är dags att dra sig till jobbet. 

(null)

Snart är det dags för ledig helg❣️





2 kommentarer

S

04 Nov 2022 13:36

Då håller vi tummarna för ett bra provsvar! Klokt att de börjat med screening.

Så fint vykort! :) Äppelmoset ser då väldigt smaskigt ut. Hemlagat är absolut bäst.

Ha en riktigt skön och ledig helg, kram!

Micke

05 Nov 2022 12:29

Där fick jag googla, aldrig hört talas om det, tillönskar dig då ett snabbt svar på provet och att det är negativt.
Eget äppelmos har jag nog inte ätit sen jag var liten, minns dock att det var godare än det man köper i affären.

Ha nu en fin lördag. :)

Kommentera

Publiceras ej