Loppisfynd!

1kommentarer

När ett av mina slagbord flyttade till dottern i Kalmar som var inköpt på en loppis för 35 år sedan för sextio kronor har jag letat efter ett nytt. Det andra slagbordet som står i stugan har jag lånat av mina föräldrar och eftersom jag haft det i 13 år så räknar jag det som mitt. Slagbord är bra, tar liten plats när man inte använder det och bra när man får gäster. Hur som så fick jag tag på ett slagbord i veckan på en loppissida på fb. Kostade lite mer än bordet jag nämnde innan men det skiljer ju dock några år. Tänker jag så förresten så var bordet billigt. 

(null)

Bordet var lite rangligt och ena stödbenet hängde på sned men det var lätt fixat med en sexkantsnyckel, lim och en skruvmejsel. Är det något jag stör mig på så är det skrapljud, med möbeltassar så var det problemet avhjälpt. Mycket nöjd!

(null)

Ny vecka och jag är ledig några nätter.

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

09 May 2022 18:54

Ja, slagbord är väldigt smidiga och lättplacerade. Vilket fint bord du fyndade och med lite omvårdnad blev det stadigt och oskrapigt :D
Njut av att sova gott de kommande nätterna :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej