Hej Maj!

2kommentarer

Alltså maj är för mig, något alldeles alldeles speciellt. Vi har alltid varit överens, oavsett väder. I år tänkte jag ha två veckor välförtjänt semester. Med början idag faktiskt. Som ni säkert redan räknat ut så blir det till att traska iväg till jobbet för min semester gick inte att lösa. Då är det ju tur att jag inte är som en del andra på min arbetsplats, man löser ledigheten på annat sätt. Nog talat om detta. Första klippning av gräsmattan är klar. Något som jag är extra glad över att ha gjord. För scilla och andra fina blommor på gräsmattan gör den första klippningen dryg. Blommorna är blöta, klibbiga och extremt hala. Min åkare har jag inte lagat ännu men det fungerar alldeles utmärkt med den gamla klippon. 

(null)

(null)

Det tjocka blöta gräset fastnar inte bara under mina skor och gör de svinhala utan det sätter sig även i gräsklipparens hus. Stanna tusen gånger och pilla scilla tar ju sin lilla tid. Men nu är det gjort. Känns extra bra. Jag lovar att gräsklipparen är avstängd varje gång jag pillar loss den blöta gröna geggamojan. 

(null)

19 grader idag. Men jag blev inte frestad att klä av mig. Våren ska svettas in. 

🤩

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

02 May 2022 20:25

Maj är en härlig månad och jag hoppas att du hinner vara ute i stugan många dagar även om du inte fick den semester du ville ha. Att andra hittar vägar för att ändå vara lediga kan ställa till det för ärliga personer som du. Det är ju trist. Men då har du din semester kvar till lite senare :D
Kram

Anki

03 May 2022 10:11

Sköna maj ...!
Njut av din majledighet!
Kram

Kommentera

Publiceras ej