Popcorn gräs!

3kommentarer

Nu har även jag testat att stoppa popcorn i en kruka istället för i kastrullen. Har sett finfina exemplar med högt svajande gräs. 

(null)

Ett tjockt lager med kärnor i en kruka, vatten och tålamod innan det gröna ska frodas. 

(null)

Så får man ju inte glömma ett tunt lager med jord uppe på kärnorna och på med vatten igen. Nu läste jag för en stund sedan att någon råkat ut för att fåglarna hade spekat runt i de nysådda krukorna för att mumsa i sig de groende kärnorna. Jag läste också att man skulle täcka krukan med plastfolie med små hål i för bästa groningen.

(null)

Nästa gång jag kommer upp till ön så vet jag svaret om någon gästat mina krukor. Är det inte försent så åker plastfolien på för att sedan placera i solen.

Natt fyra av fyra är snart till enda. Idag är det äntligen lördag och Ingrid kommer till mig, idag blir det Karlskrona. Fotot är från i måndags när Ingrid gästade mig på ön. Tyvärr så var jag tvungen att jobba, annars hade vi träffats mera i veckan som gått.

(null)


Hjärtligt välkommen! 



3 kommentarer

S

11 Jun 2022 05:56

Visst låter det roligt med popcorn-gräs. Och hemskt ekonomiskt också, köpa plantor av prydnadsgräs är minsann inte billigt. Nu får en hoppas att pippifåglarna har hittat annat att smaska på!

Så trevligt med besök. Härlig tid när man kan vara ute.

Kram och ha en fin helg!

Micke

11 Jun 2022 19:39

Det där måste jag prova, tack för tipset.
Hoppas krukorna slipper "besökare".

Ha det bäst Lotta.

Ibod11 - Ingrid

12 Jun 2022 05:49

Men, vilket roligt experiment. Jag har inte världens bästa minne men jag tycker att jag borde ha kommit ihåg om du berättade om det när jag var där. Vad spännande det ska bli att följa utvecklingen. Det låter nästan som ett skämt men jag hoppas att du ska få ett vackert, tjockt och långt gräs i dina krukor :D Tack för att jag fick se din oas på Ön och tack för att att jag får vara hos dig just nu <3
Kram

Kommentera

Publiceras ej