Min vackra och väldoftande ros!

3kommentarer

Rosen som jag planterade om från kruka till friland har verkligen vuxit. Det är min första ros som jag planterat som överlevt. Jag har gjort tappra försök innan med olika sorters rosor men det har alltid slutat med torra kala grenar. Förhoppningsvis har denna skönhet fått andra förutsättningar. Detta är en klätterros som heter "New Dawn" och den doftar ljuvligt.

(null)

Många duktiga rosägare säger att det finns inget lättare än att få till det med rosor. Det har jag i och för sig svårt att tro på. Men vem vet, kanske jag också säger det om några år. 

(null)

(null)


Det har varit två underbart lediga 
dagar på ön 🥰


3 kommentarer

Anki

30 Jun 2022 16:59

New Dawn ... en av mina favoriter! Rosor brukar vara ganska lätta att få att trivas, men ibland har de liksom bestämt sig för att jorden inte passar dem. Eller om det är något annat som inte passar - vad vet jag :)
Ha det fint Lotta!
Kram

Ibod11 - Ingrid

30 Jun 2022 20:28

Jag har ingen vana vid rosor och jag skulle säkert misslyckas. Men din vackra ros ser ut att trivas fantastiskt bra så den fortsätter nog att glädja dig med både doft och vackra blommor :D
Kram

Gittan

02 Jul 2022 07:17

Vilka fina rosor du har, jag har tänkt sätta det men inte kommit dit än. Hoppas allt är bra med dig sommaren går fort framåt. Jag har semester nu och sedan pension efter det.
Kram.

Kommentera

Publiceras ej