Det bidde ingen gräsmatta….

2kommentarer

….. istället fick jag ett hav av vallmo!
Det går inte så bra för mig och min 
gräsmatta på ön. Har kämpat med hjälpa av allt som går att komma på för att ge gräset som sattes för några år sedan bra förutsättningar för att komma igång. Det verkar kört. Troligtvis så fanns det vallmofrö i jorden jag köpte eftersom den växer och växer. 
Men vallmo är ju också fint. 

(null)

Får väl låtsas att jag tänker på den biologiska mångfalden. 

(null)

De gör sig väldigt bra på bild och de är tacksamma att fotografera.
Alltid något!

(null)

Trevlig onsdag! 


2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

22 Jun 2022 20:08

Även om det inte blev som det var tänkt så är det väldigt vackert. Men de kunde väl dela sin plats med gräs så att det blev grönt och fint efter blomningen. Väldigt fina foton på din gräsmatta :D
Kram

S

22 Jun 2022 21:49

Ack så vackert! Kanske inte helt anpassat till att spela krocket dock. ;) Jag är ju ingen trädgårdsmästare men jag gissar att det är ganska svårt att helt bli av med ett ogräs som vallmo. Läste just i vår lokaltidning om någon karl från Naturskyddsföreningen(?) som ivrigt uppmanade alla att sluta klippa gräsmattan för naturens skull. Så kanske är du helt enkelt en trendsetter?

Kommentera

Publiceras ej