Mänsklighetens äldsta konstform

2kommentarer

När vi var på ön senast så blev det kvällspyssel i form av stenmålning.
Fantasin flödade och jag kände mig stenrik på morgonen när hela köksbordet var fullt av varierande skapelser. 


Jag pysslade med lite annat medan sonen och kusintvillingarna målade. Första stenen är sonens verk. 

(null)

(null)

Tjerna tyckte det var jättekul att plocka stenar för att sedan måla på dem. De flesta är hämtade i min stenrabatt så de behövde inte gå så långt.  Jag fick inte vara med när stenarna skulle tillbaka till sina ej konstsmyckade vänner, det skulle bli en överraskning. 
Imponerande fint, tycker jag!

(null)

Jag misstänker att samlingen kommer att utökas nästa gång tjejerna är på ön. 

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

20 Jul 2022 21:19

Vilken fantasi och vilken fantastisk stenrabatt du fick. Och ännu finare blir det förmodligen vartefter :D
kram

Micke

23 Jul 2022 14:39

Det där tyckte jag var vackert, en liten sådan stenrabatt skulle jag kunna tänka mig att ha i köksfönstret...bra jobbat.

Ha det fint.

Kommentera

Publiceras ej