”Kvintessen”…..

2kommentarer

….. ja så heter stadens nya utsmyckning av Lisa Jeannin och Rolf Schuurman. Den är tre meter hög och 200 kg tung gjord av brons samt metall. Den smyckar den nya stadsdelen Pottholmen som ligger på den norra delen i centrala Karlskrona,

(null)

Konstverket ska föreställa två krukor vända mot varandra och som binds samman med en struktur som kan liknas vid trädet. 
I konstnärens tolkning är det den aldrig sinande källa ur vilken allt kan växa. 
Vad tycker invånarna om den fina konstverket?
Stan är uppdelad i tre läger!
Några tycker att de ser ut som två pottor med bajskorvar som håller ihop hela skapelsen. 
Andra tycker "vem bryr sig" och de andra ser det för var det är. 
Jag ser inga bajskorvar iallafall men jag kan inte påstå att det är det snyggaste jag sett. Jag gillar krukorna eller rättare sagt en av krukorna för en hade räckt.  Vem vet, rätt var det är så kanske jag tycker om den. 




2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

13 Jul 2022 19:15

Ja, vad tyker invånarna? Är det ett fint konstverk eller är det bara kul och annorlunda. Jag lutar nog mer åt det andra alternativet. Men all konst behöver inte vara fin. Spännande, kul, fascinerande och många andra ord kan också räcka. Många stannar säkert och tittar lite extra i alla fall.
Kram

Micke

15 Jul 2022 15:17

Konst är ju så underligt ibland, men det blir väl vad man gör det till i sitt eget huvud.
Inte min typ av konst det där heller, fast Karlskrona är fint.

sv: Nej, Rhodos är inget att satsa på, finns bättre ställen.

Ha det jättefint nu.

Kommentera

Publiceras ej