Virus SARS-CoV-2

3kommentarer

Provsvaret har kommit och som ni säkert 
redan förstått så var det positivt. 
Inga andra symtom just nu mer än
smak och luktbortfall. 
Från första dagen med symtom och sju dagar 
framåt ska jag hålla mig i karantän.  
Så på måndag är jag utsläppt och kan gå
till jobbet igen enligt smittskyddsläkaren.

(null)

Inte lätt att spåra smittade nu när symtomen
är så ringa för många. Men om alla ska genomlida pandemin så får man ju hoppas
att alla vaccinationer hjälper till att inte bli så sjuk. Eftersom jag är pigg för övrigt så har jag städat, plockat undan, sorterat, planterat om blommor och möblerat om.  

(null)

Jag har även sagt "hej då" till mina Tomtar.

(null)

Jag har lånat Netflix av sonen
så efter helgen är nog mina
ögon fyrkantiga. 

Förlag på bra filmer och serier mottages 
tacksamt. 




3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

07 Jan 2022 16:22

Det är aldrig roligt att vara tvingad till att stanna inomhus men kanske, om du fortsätter att må relativt bra, kan det vara en återhämtningsperiod från alla måsten. Visserligen har du fixat mycket hemma nu men till slut finns det inte så mycket mer att fixa och då är ju netflix bra att ta till :D Jag har inte netflix men du hittar säkert mycket skoj att titta på när du letar.
Ta hand om dig och bli inte alltför frustrerad när du måste stanna hemma.
Kram

Micke

08 Jan 2022 12:46

Hoppas det håller sig på mattan nu då, covid och karantän är en trist kombination.
Ta hand om dig och ha det så bra du kan.

S

08 Jan 2022 12:47

Kanske kan man kalla det tur i oturen att du inte blivit så jättesjuk. Du har visst hunnit med en hel del. Snart nog är du tillbaka i de vanliga gängorna. Så vanligt som det nu kan bli mitt under en pandemi...

Kram och krya på dig!

Kommentera

Publiceras ej