Här sitter jag......

4kommentarer

.... i karantän!
I måndags när jag sovit en stund efter 
många nätters jobb vaknade jag 
med en huvudvärk från h-vete.
Jag hörde av mig till min dotter om 
att jag fick vänta med att fira mini. 
Smärtlindring och sängen 
blev mitt nästa uppdrag. 
Inget hjälpte och huvudet kändes som 
Om det satt i ett skruvstäd. 
Jag fixade till mig en kopp te som 
absolut inte smakade någonting. 
VAD...... händer nu?
Jag ringde min dotter igen och sa 
jag tappat lukt och smak och att jag genast
skulle beställa ett test för C-19.

(null)

Mini blev firad utan sin mormor
som satte sig själv i karantän. 
Och här sitter jag fortfarande.
Provet togs igår och jag kunde få vänta 
tills i morgon på grund av högt tryck av alla som testat sig. 
När jag igår ringde till min chef för att 
sjukskriva mig var det första gången på 8 år. 
Så här sitter jag nu fullt frisk utan smak och
lukt i min fina lägenhet och väntar på 
besked. Tyvärr så vet jag nog redan svaret. 

(null)

Vet ni hur glassen smakade idag?
Absolut ingenting 🙄!

(null)

Fortsättning följer!

4 kommentarer

S

06 Jan 2022 05:17

Men nej, så trist! Visserligen skönt om du inte har värre symptom än smaklös glass, men det låter nog så irriterande. :( Ta nu riktigt väl hand om dig och jag håller tummarna hårt för att du snabbt ska bli kry igen.
Kram!

Gittan

06 Jan 2022 08:03

Aj då så tråkigt, vi var förkylda över jul och som du huvudvärk med ögon o näsa som rann. Tror det var en vanlig förkylning men vi stannade hemma och nu är vi piggar igen.
Hoppas du är bättre. Kram och krya på dig.

Anki

06 Jan 2022 13:48

Så tråkigt ... synd att du missade kalaset, men det går ju att fira en extra gång när du är ute ur karantänen.
Hoppas förstås att det inte är Covid, men på dina symptom så är det väl risk för det.
Krya på dig!
Kram

Ibod11 - Ingrid

06 Jan 2022 15:19

Åh nej, jag är så ledsen för din skull och särskilt för att smak och lukt försvann. När man inte ens kan njuta av att tröstäta då är livet inte roligt. Det troliga är nog att testet är positivt så jag önskar dig det näst bästa, ett snabbt tillfrisknande och att det inte blir fler symptom. En alldeles egen önskan vill jag ge återkomsten av smak och lukt. Ta hand om dig så gott det går. Massor av stärkande och värmande kryakramar <3

Kommentera

Publiceras ej