Gammalt och nytt!

4kommentarer

Plåtburkar är roligt, nya som gamla. Helst med bilder och fina motiv. 
Plåtburken nedan är ny. Jag fick burken och innehållet käkades upp av andra. 
Perfekt fördelning enligt mig. 

(null)

När jag tänker efter har det legat 
något ätbart i alla mina plåtburkar jag delar med mig av idag.  Som denna lilla söta som från början innehöll små frukttabletter. 

(null)

Här är en gammal burk från min farmor. Innehållet i denna var spröda tunna pepparkakor som farmor kavlade och kavlade. 
Kan än i dag minnas hur goda de var.

(null)

Ännu en burk som det från början legat små karameller i av något slag. Idag finns det inget ätbart i den. Bara lite knappnålar. Men så söt.

(null)

(null)

Det finns många flera plåtburkar , men det 
tar vi en annan dag.

Trevlig helg! 

4 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

04 Feb 2022 19:26

Kul att få se några av dina fina plåtburkar som jag förstår ger dig många fina minnen. Jag trodde att jag också hade en del fina burkar kvar men jag måste ha gjort mig av med många i alla flyttar de senaste åtta åren. Några finns kvar och kanske orkar jag leta fram dem någon dag.
Kram

Ibod11 - Ingrid

04 Feb 2022 19:26

Kul att få se några av dina fina plåtburkar som jag förstår ger dig många fina minnen. Jag trodde att jag också hade en del fina burkar kvar men jag måste ha gjort mig av med många i alla flyttar de senaste åtta åren. Några finns kvar och kanske orkar jag leta fram dem någon dag.
Kram

Anki

06 Feb 2022 06:47

Underbara gamla burkar! Såå roligt att du visar dem! Den med flickan och hennes djur är verkligen helt ljuvlig!
Ha en fin söndag!
Kram

S

07 Feb 2022 10:47

Vilken fin samling burkar, och man kan ju faktiskt ha dem till lite av varje.

Ha en trevlig måndag, kram!

Kommentera

Publiceras ej