Istället för gran!

4kommentarer

Funderar på att dissa gran i år. Går ju lika bra med trollhasselgrenar. 

(null)

Just nu ser det dåligt ut med julledigheten. Många sjuka i covid just nu, det känns som om alla kommer att bli drabbade. Undrar hur länge man klarar sig. Jag har redan hunnit vara inne extra för sjuka medarbetare. Jag tänkte som så att då kanske jag kan slippa att bli inbeordrad på julafton. Jag var tvungen till att googla på vad som gäller vid inbeordring. Det finns bara ett sätt att slippa gå in och jobba utan att det blir arbetsvägran och det är att inte svara i telefonen. Under mina tjugotvå år i kommunen har jag alltid svarat i telefonen när de ringt från bemanningen. Ringer de från jobbet på julafton så kommer det att bli första gången som mobilen får ligga obesvarad.

(null)

Nu är snön borta inne i stan, men de fina granarna står kvar och tindrar så vackert i mörkret. 

4 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

15 Dec 2022 16:30

Om jag inte hade fått hit mina barn i jul så hade jag också struntat i granen. Men jag har bara en plastgran och jag gissar att du brukar ha en äkta från egen julgransförsäljning. Heja dig, som blir lite obstinat och planerar att sätta ner foten på julafton. Visserligen en tyst protest men ändå... :D
Fint med lysande granar och kanske kommer det mer snö.
Kram

Ibod11 - Ingrid

15 Dec 2022 16:30

Om jag inte hade fått hit mina barn i jul så hade jag också struntat i granen. Men jag har bara en plastgran och jag gissar att du brukar ha en äkta från egen julgransförsäljning. Heja dig, som blir lite obstinat och planerar att sätta ner foten på julafton. Visserligen en tyst protest men ändå... :D
Fint med lysande granar och kanske kommer det mer snö.
Kram

Micke

17 Dec 2022 12:36

Många sjuka nu lite varstans, vi har ju inte den funktionen att jobba på helger, måste ju vara ett dilemma för er det där men svarar på julafton gör man väl ändå inte.
Hoppas du får din julledighet, verkligen.

Ha nu en fin lördag.

S

18 Dec 2022 21:24

Trollhassel är verkligen dekorativt. :)
Det verkar vara gott om jobbiga virus nu. Jag har precis hämtat mig från en treveckors förkylning, och det var inte ens COVID. Så jag kan föreställa mig att det blir körigt på jobbet. Tråkigt om man ska behöva ta till diverse strategier för att inte bli tvångskommenderad, samtidigt måste man ta hand om sig själv. Jag hoppas du får vara ifred på julafton.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej