Alla temperaturer på samma dag!

1kommentarer

Ställde klockan för att inte sova bort hela dagen efter nattens jobb eftersom jag ville komma upp till stugan helst så fort som möjligt. Hade en hel lista med måsten innan släpet skulle hämtas. Som tur var så blåste jag inte bort innan jag ens lämnat stan. Svinkallt och blåst, ingen bra kombo för mig. Dagens temperatur har pendlat mellan elva och en plusgrad på bara två timmar. Som ni förstår så är jag rustad med lager på lager på lager för att inte frysa ihjäl. Full värme i bilen. 
Släpet skulle lastat och de mörka molnen kom allt snabbare inpå mig. Skynda skynda … 

(null)

Jag hann ta några foton på min blå gräsmatta innan den blev vit. 

(null)

(null)

Stannade till i butiken för att göra det enkelt för mig. Måste säga att jag blev grymt nöjd över dagens val av måltid som belöning efter eftermiddagens slit. I morgon blir det hemlagad soppa. Längtar!

(null)

Nu blir det strax sängen! 


1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

09 Apr 2022 18:31

Vilken tur att du hann komma fram till stugan innan den blå gräsmattan blev vit. Underbara scillor som gör marken så fantastiskt vacker när de sprider sig. Jag hoppas att de klarar bakslaget. Snart kommer våren tillbaka och du slipper alla dessa lager på lager.
Tänk att man kan längta så mycket efter nästa måltid :D Hoppas att soppan blir lika god som den superbowl du åt.
Kram

Kommentera

Publiceras ej