Mormors lille kock

3kommentarer

Istället för att vara en heldag på förskolan för första gången så passar mormor på att få lite egentid med massor av mys och god mat. Vi började med att gå en långpromenad, kände på mig att lillkillen behövde lite avkoppling efter en halvdag med mycket barn och stoj. De barn som har blivit födda under coronatiden har ju inte varit med så många barn på samma sätt. Dottern har inte varit på öppen förskola eller andra barngrupper som man brukar gå på då man är föräldraledig i vanliga fall. När vi traskade på i det lilla skogspartiet så tittade muuuuu fram. Första blicken i ögonvrån fick hjärtat att hoppa över ett slag men älgen stod snällt kvar då vi gick fram till den. Trevligt inslag i höstrusket. 

(null)

När vi kom hem så började min lille kock att koka mat. Det blev både det ena och det andra i grytorna. En liten smaskig buffé av småbilar och lite annat som passade i grytorna. Som tur var hade mormorn förberett lite mer lättsmält mat i smyg. 

(null)

Lilleman fick även testa clementin för första gången, det var mycket miner och skakningar innan han vande sig och hela clementinen försvann i ett navs. Jag borde ha filmat tänkte jag på efteråt. 

(null)

(null)

Regn på ön idag.
Men vad gör det 🤩



3 kommentarer

Erika

30 Sep 2021 09:10

Gulleplutt!! Och bilderna när han äter clementin...😍

Ibod11 - Ingrid

01 Oct 2021 15:01

Vad roligt för er båda att kunna umgås på tu man hand och bara ha det mysigt :D Tur att älgen stod stilla och bara tittade snällt på er.
Superfina bilder på en härlig liten kille.
Kram

S

02 Oct 2021 13:16

Oj, den älgen kan ju få en att hoppa högt om man inte är förberedd! Låter som att ni hade en riktig mysdag. Clementinätandet ser för roligt ut. Jag påminns om när mitt ena barnbarn var i den åldern och åt citron med stora grimaser, för att genast vilja ha en skiva till. Tänk alla smaker de ska utforska...

Kram!

Kommentera

Publiceras ej