Fallfrukt

3kommentarer

Varje gång jag kommer upp till stugan så får jag börja med att plocka fallfrukt. Det har ju blåst en del nu den sista tiden och då faller äppel och päron tungt till marken. Får frukten sedan ligga några dagar så blir det fågelmat. Bästa är ju naturligtvis om jag hinner plocka äpplena innan de fallet, de ruttnar väldigt snabbt annars. Hittade dessa båda som vägrat att släppa taget om varandra när de föll. 

(null)

Svårt att se hur små de är så jag tog ett foto till med ett normal stort äpple i bakgrunden. 

(null)

Två jobbnätter till sedan blir det skrapning i flera dagar. Nu ska det minsann bli klart. 

Har ni röstat?
Det har jag 🤩

3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

19 Sep 2021 19:20

Det blev nästan lite vemodigt med de små sjuka äpplena som krampaktigt håller tag i varandra och kanske kämpar för livet. Men så sorgligt är det ju inte och det stora äpplet ser riktigt mumsigt ut. Hoppas att det smakade lika gott som det ser ut :D
Nej, jag är inte medlem i kyrkan och därmed inte röstberättigad.
Kram

S

20 Sep 2021 09:22

De stackars små äppelvännerna, de behövde åtminstone inte falla ner ensamma. Vad gör du av äpplena, kan väl inte bli mos av alla?
Inget röstande för mig, jag gick ur kyrkan när jag fyllde 18. Så jag hejar bara från sidlinjen.

Kram!

Anki

20 Sep 2021 11:53

Trist med monilia på äpplena (en svampsjukdom) - kasta inte de angripna äpplena i komposten, utan skicka dem på förbränning ...
det friska äpplet ser i alla fall gott ut!
Nix ... jag har inte röstat. Brukar göra det, men har inte orkat engagera mig i år.
Kram!

Kommentera

Publiceras ej