Vintervila!

2kommentarer

Nu har lusthuset fått vintermössa på sig i väntan på våren då renoveringsprojekt ska fortsätta. Alla sidor är nu färdigmålade med en strykning. Fönster är på plats men jag valde att behålla skyddsskivorna på tills det är dags att sätta dit fönsterfodret. Lusthuset ska målas en eller två gånger till har jag tänkt och knutbrädorna är ännu bara grundmålade. Rivning av delar av tak har också påbörjats, mest för att kolla hur mycket som är dåligt, så nu har jag koll på det. 

(null)

Uppe på taket var en huva fastskruvad som troligtvis är en utsmyckning, jag ser inte att den funnits där för någon annan anledningen iallafall. Nu när huvan är borttagen var det mycket lättare att lägga på en presenning. Jag tror att när jag skrapat och målat om den (vinterprojekt) så kanske den kommer på en plats igen när taket är omlagt. Första bilden är sett uppifrån taket.

(null)

Lite skrapning och färg kommer huvan att bli som ny. Mellan den gula muttern och det svarta på järnstaven ska det sitta en liten vimpel i plåt. Jag tror att den ligger inne i lusthuset, jag plockade upp den från gräsmattan efter en storm för några år sedan. Troligtvis behöver även den lite kärlek om vimpeln ska komma på plats så småningom, om jag nu hittar den vill säga. 

(null)

Vackert väder på ön idag!





2 kommentarer

S

25 Oct 2021 03:20

Vilka vackra lavar på den där huvan! Även om jag inser att de kanske inte skulle göra sig på ett nyrenoverat lusthus. Blir spännande att se fortsatta framsteg i vår.

Kram och hoppas på uppehåll idag också!

Ibod11 - Ingrid

25 Oct 2021 17:59

Jag beundrar din energi och att ingenting är för besvärligt för att fixa. En gång i tiden var jag nästan likadan men den tiden är förbi sedan länge. Nu kan jag ta det lugnt och se på när andra sliter. Men du tycker säkert att det är roligt. Det är i alla fall så jag har uppfattat det. Om inte annat så måste det kännas otroligt bra när projekt efter projekt blir färdiga och alltid med ett väldigt lyckat resultat :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej