Hej på dej!

4kommentarer

Då var det månad tio som kom för att glädja mig med sol och underbart goda hösthallon.

(null)

Igår var det skitväder så det blev inget av med varken målning eller skrapning av lusthuset.  Men det finns ju alltid annat att göra. Som att fixa till runt flaggstången. Stenmjöl, markduk och lite singel får duga så länge tills resten är på plats. Jag har ju en idé hur jag vill att det ska se ut när det är färdigt, får se hur det blir med det. Så här såg det ut förrförra hösten....

(null)

... och så här ser det ut nu. 

(null)

Många projekt på G.
Det tråkigaste projektet är snart avslutat - skrapning av lusthuset är bottentrist. 

4 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

01 Oct 2021 15:55

Nu blev jag verkligen sugen på hallon. De ser så supergoda och saftiga ut på din bild. Jag tror att alla hallon är slut här uppe så jag får nöja mig med att dregla lite över dina fina :D
Skönt att skrapjobbet snart är klart och jag förstår att det är urtrist att hålla på med. Men nästa sommar har du nog glömt det och kan bara känna glädje åt hur fint det blev.
Jag tycker att det är fint runt flaggstången som det är nu men det ska bli spännande att se hur det ska bli.
Kram

S

02 Oct 2021 13:22

Men åh, vilka hallon, man verkligen ser hur saftiga och smarriga de är!
Jag har bara skrapat små saker och tyckte det var trist nog, så jag kan bara föreställa mig vilket tålamod du har som tar dig an ett sånt här större projekt. Skönt då att det börjar bli klart.
Trädgårdsgången blev klart finare när den blivit lite uppsnyggad, spännande att se vad mer du hittar på.

Trevlig helg och hoppas det inte ösregnar, kram!

S

02 Oct 2021 13:22

Men åh, vilka hallon, man verkligen ser hur saftiga och smarriga de är!
Jag har bara skrapat små saker och tyckte det var trist nog, så jag kan bara föreställa mig vilket tålamod du har som tar dig an ett sånt här större projekt. Skönt då att det börjar bli klart.
Trädgårdsgången blev klart finare när den blivit lite uppsnyggad, spännande att se vad mer du hittar på.

Trevlig helg och hoppas det inte ösregnar, kram!

Micke

03 Oct 2021 15:40

Att måla om är ju ganska trivsamt tycker jag, det är ju bara förarbetet som är så förjolat trist och dessutom jobbigt men man måste ju.

Fin grusgång ni har där verkligen, helt i min smak.

Ha en fin söndagskväll.

Kommentera

Publiceras ej