Ska man behöva bli arg!

2kommentarer

För någon vecka sedan så hände en lite incident som krävde ett samtal till mitt försäkringsbolag. Det här med att anlita sitt försäkringsbolag när man behöver hjälp är absolut inte som man kan önska det skulle vara. När jag till slut hade stått i kö hur länge som så kom jag till slut fram till rätt handläggare som sa att jag skulle ta kontakt med det försäkringsbolaget som tillhörde ägaren till inciden trots att det var jag som orsakat skadan. Jag ringer till det försäkringsbolag och jag fick till slut prata med någon som talar om för mig att jag ska ringa mitt försäkringsbolag. Tillbaka till ruta ett. Efter att h stått i telefonkö hur länge som helst så kommer jag fram till en snorkig dam som säger att jag kan gå in på hemsidan och göra en anmälan. Du ser hur du ska göra när du är där, säger kärringen snorkig. Väl inne på hemsidan är det en djungel av upplysningar att förvilla sig bort i. Till slut får jag iväg en anmälan.

Jag tittar upp för att andas lite!!!

(null)

Andas in andas ut! Efter en dag eller två får jag ett mail att min anmälan är mottagen. Efter ytterligare några dagar får jag ytterligare ett mail om att jag ska ta kontakt med det andra försäkringsbolaget. Jag försöker få kontakt med handläggaren på mitt försäkringsbolag för att reda ut vad de inte fattar. Jag ringer en dag, två dagar och tre dagar i rad. Sedan var det helg. Ringer igen inget svar eller hänvisning. Men idag blev det bingo. Jag förklarade mitt ärende och och hon säger igen att jag ska ringa det andra försäkringsbolaget. Jag förklarar igen men hon vägrar fatta.  Då jäklar tar jag ton och säger ifrån på skarpen. 

Andas in, andas ut och tittar neråt.

(null)

Nu ryker det nästa ur mina öron. Till slut fattar hon och kopplar mig vidare eftersom mitt ärende inte ska handläggas av henne. När jag blir kopplad till nästa person så tror jag inte mina öron. Hon ber mig att ta kontakt med det andra försäkringsbolaget. Jag är nu nära till att slänga på luren i örat på henne, tyvärr ger det ju inte samma effekt med dagens telefoner så jag drar min historia EN GÅNG TILL. Jag lovar er att när den här sörjan är uppklarat så ska jag byta försäkringsbolag. Jag har haft detta bolaget i tjugo år. Har behövt deras hjälp två gånger tidigare med några småsaker på den tiden de hade ett lokalt kontor inne i stan. De var både hjälpsamma, tillmötesgående och trevliga. 
Alltså jag fattar inte vad de håller på med. Fick känslan av att  kundmottagaren absolut inte är där för kunden iallafall, hur svårt kan det vara. Det slutade med att jag hade kommit rätt och att jag absolut inte behövde kontakta det andra bolaget, det hade bara skett ett missförstånd.  Behöver jag tala om att ..... 

..... jag är fortfarande väldigt irriterad! 


2 kommentarer

Anki

10 Nov 2021 13:23

Sitter här och läser och känner att även jag blir fruktansvärt irriterad!
Hur svårt kan det vara? Att åtminstone visa lite intresse och hjälpsamhet ... suck!
Bra att det blev rätt till slut, men fy farao ... ska det va på detta viset?
Kram

S

11 Nov 2021 19:12

Missförstånd, jo så brukar det heta. Ingen ursäkt för att att de trasslat till det hela för dig och tagit upp en massa av din tid. Nä fy, vad har hänt med gammal god kundservice? Riktigt arg blir jag å dina vägnar!

Hoppas att du trots allt får en lugn kväll, kram!

Kommentera

Publiceras ej