Krankelösaholms naturreservat

4kommentarer

En kväll i förra veckan så gick min äldsta dotter och jag en underbart skön promenad medan barnbarnet tränade fotboll. Leden slingrar sig utmed Ljungbyån i Kalmar län och dottern berättade att Krankelösaholmen som låg intill leden skulle vara väldigt vacker. 

(null)

Fantastiskt så mycket fina platser som vi har i vårt närområde. Eftersom vi hade en begränsad tid att ströva runt på holmen så lovade vi varandra att hit måste vi återvända igen. 

(null)

(null)

Den här smala bron tog oss över till holmens ena sida. Väldigt spännande tyckte Eddie som gillar nya ställen. Här fanns mycket att nosa på och uppleva.

(null)

Hela holmen var full av stigar som gick kors och tvärs. Eddie blev lite badsugen men änderna som vi inte hann få med på bild hade troligtvis sina bon utmed vattnet så vi ville inte störa. 

(null)

Eddie fick sitta och spana på en sten medan vi njöt av allt det vackra. 

(null)

Vi ska vänta någon vecka till innan vi gör nästa besök så har förhoppningsvis träden hunnit klä sig i sin ljusgröna skrud. 

(null)

(null)

Vad jag kunde läsa mig till på någon informationsskylt så skulle det finnas någon app "Tidsmaskinen" en väsenguidad vandring. Det var bara till att ladda hem appen och ge sig iväg på en ljudvandring. Visst låter det spännande!?

Nästa gång blir det fika 
och utan tidspress. 



4 kommentarer

Anki

03 May 2021 07:12

Vilken fin plats! Där skulle jag gärna strosa runt också! Spännande med appen!
Härliga bilder!
Ha en fin ny vecka!
Kram

Micke

03 May 2021 14:31

Den appen lät ju spännande måste jag ju säga, och vilken fin liten vandring det blev där.
Perfekt medan grabben tränade ju.
Det är ju så fint att ha sådana områden i sin närhet, fantastiskt.

Ha en fin kväll nu.

Ibod11 - Ingrid

03 May 2021 19:07

Vilken underbar plats att gå omkring på och göra nya, fina upptäckter. Det ser verkligen lockande ut och jag skulle gärna ha vandrat där med er. Jag skulle också ha velat komma tillbaka dit fler gånger om jag var ni :D
Kram

Erika

04 May 2021 06:29

Ser trolskt ut! Ska tipsa min Karlskronakompis om detta.

Kommentera

Publiceras ej