Vem är den skyldige?

2kommentarer

När Eddie och jag tog en sväng igår blev jag väldigt förvånad över vad jag fann under en elstolpe. En hög med kottar och inte en gran som närliggande träd. Kottarna som ni ser är ju uppfläkta så jag misstänker att en fågel smaskat av fröerna. Det kan inte vara en mus eller Ekorre för då hade kottarna sett annorlunda ut. Men det som förbryllar mig är om det nu är en fågel att den inte valt en mer närliggande plats från där kottarna finns. Jag får sätta mig och spana en dag när jag får tid. Kanske ni har någon idé om vem kottegottaren kan vara. 

(null)

(null)

(null)

Det finns säkert en 
vettig förklaring.

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

09 Mar 2021 19:01

Märkligt men, som du skriver, det finns säkert en bra förklaring. Kanske är det en eller flera mänskliga varelser som har fått för sig att plocka med sig kottar av någon anledning och sedan ångrat sig och slängt dem efter en stund. Då kan fåglar ha hittat dem och mumsat eller så var de redan ätna på innan någon slängde dem där. Min teori känns inte särskilt trolig men i brist på andra teorier så får den duga ;) :D

Gittan

09 Mar 2021 19:15

Ja man kan ju undra vem som gjort det konstigt så lågt från nåt träd. Men det är väl någon som har haft kalas kanske...Kram.

Kommentera

Publiceras ej