Pippi med två fruar!

3kommentarer

Sedan några månader tillbaka är familjen på ön utökad med tre fasaner. Tuppen spatserar stolt med sina fruar och sprätter runt i trädgården. Det var när snön föll som jag  kunde följa fasanens spår och var de höll till. Jag har ju sett att de befunnit sig i min trädgård men det trodde jag bara var tillfälligtvis. Det är i en håla i stenmuren under lite ris och annan växtlighet som de funnit sin boplats. Om nu inte Eddie skrämmer livet ur fasanhonorna så kanske det blir kycklingar till sommaren. 

(null)

Nu brukar Eddie vara duktig med att vara snäll när han blir tillsagd men det är ju inte alltid jag tänker på att det kan flyga upp en fasan framför huvudet på honom  när han kommer för nära. Bra tillfälle att träna för han är ju ingen fågelhund utan en vallande ras. Jag hoppas de vill stanna för det är ju lite spännande om jag kan få de lite tama. Köttet ska vara fantastiskt gott sägs det men det är inget jag tänker testa, inte mina små vänner iallafall. 

Solen skiner och vi med den❣️

3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

04 Mar 2021 18:58

Oj, vad kul att ha dem så nära och kanske få följa familjebildandet på riktigt nära håll. Du får tala om för Eddie att det här är nya familjemedlemmar och att han ska vara försiktig med dem. Kanske t o m skydda dem från faror. Vilken fin bild du fick på en blivande mamma fasan :D Jag ser fram mot fler bilder och kanske även på några söta små fasanungar.
Kram

Gittan

05 Mar 2021 17:12

Så kul om det bli små ungar hoppas dom inte blir skrämda.
Men det är väl inte lätt som du säger om de kommer upp framför näsan...Ha en skön fredagskväll och en trevlig helg.

Micke

05 Mar 2021 18:20

Vad spännande, hoppas de stannar kvar så du får följa dem på nära håll.
Hoppas hoppas hoppas.

Ha en fin fredagskväll.

Kommentera

Publiceras ej