Ölands Sjömarker!

5kommentarer

Innan Eddie och jag körde hem från ön för att jobba besökte vi ett av Ölands vackraste sjömarker. Tyvärr ger inte fotona de rättvisa bilden av det som ögat fick fröjdas av. 

(null)

(null)
 
Södviks naturreservat är fantastiskt vackert och stillheten som infinner sig är oslagbar. 

(null)

Jag såg inte så många fåglar men mina öron fick ta del av deras vårsång. När jag klättrade upp i fågeltornet så fick jag även på bild se hur de fåglar såg ut i närbild som befinner sig i sjömarkerna runt om. 

(null)

(null)

Efter att vi stått och blickar ut över det vackra gick vi en lång skön promenad i det något blöta och fuktiga närområdet. 

(null)

Det finns många vattenfyllda hål för fåglar att simma runt i även om havet är den plats där flest av fåglar håller till.

(null)

Hittade denna vackert vindpinade tall på ett fällt intill den lilla stig som vi strosade runt på. Medan jag gick runt och fotade så passade Eddie på att vila sig. Sanningen var att han just avslutade ett ryggkli när jag riktade kameran åt hans håll. Det gäller att passa på. 

(null)

Det känns att våren knackar på!

5 kommentarer

Micke

18 Mar 2021 13:16

Det är ju svårt tycker jag att fånga "känslan" med en bild, riktigt svårt.
Men ibland lyckas man ju.

Tallen där var riktigt fint avbildad tycker jag och Eddie ser jättefin ut.

Ha det bra nu.

Ibod11 - Ingrid

18 Mar 2021 18:39

Jag förstår att du känner lugnet när du vandrar i det här landskapet. Härligt att få vara ensam med havet och den spännande sjömarken. Ja, inte helt ensam så klart eftersom Eddie är en fin följeslagare. Vilken festlig tall men så blir det nog när man står helt ensam i blåsten :D Alla kan vi behöva lite skydd och stöd för att inte vackla. Det ser ut som om Eddie har hittat lite grönt gräs i allt det bruna så våren är helt klart på väg :D
Kram

Anki

19 Mar 2021 07:41

Det ser ut som ett härligt utflyktsmål! Vackra bilder - och Eddie ser ut att njuta av stunden där.
Ha en fin fredag!
Kram

S

20 Mar 2021 11:12

Öppna landskap... Det ser befriande ut, skönt att du och Eddie har sådana platser att njuta av.

Trevlig helg och kram!

Erika

20 Mar 2021 19:46

Vilken säregen och vacker natur!

Kommentera

Publiceras ej