Ödehus

3kommentarer

Varje gång jag går förbi denna förfalla lilla stuga så blir jag lika illa berörd. Det är så synd att små stugor som denna bara får stå utan att någon bryr sig. Kikar man in genom det sönderslagna fönstret så ser man resterna efter att det varit ett tillhåll för några som bara velat förstöra. 

(null)

Till höger i bild ser man ytterligare ett liten söt stuga som också gått samma öde till mötes. Rutorna är sönderslagna och dörrar uppbräckta även taket har fått sig en omgång. Det kan ju vara så att det inte fanns någon anhörig som visat något intresse för att ta över ett torp mitt inne i skogen. Jag tror inte att jag själv skulle vilja bo där, även om jag inte är så värst rädd av mig. Någon granne vill man ju ha, iallafall i närheten om det skulle vara något. Detta stället ligger helt öde en bra bit upp i skogen. Inte utan att jag är lite nyfiken på hur gammalt torpet är och vem som bott där. Om det bara har varit sommarställe eller rent av ett åretrunt boende. Jag får helt enkelt luska lite. 

(null)

Uthuset har fått sig en grundlig genomsökning i hopp om att hitta något användbart. Synd de inte slängde in pryttlarna igen innan de lämnade stället. 




3 kommentarer

S

17 Mar 2021 08:12

Ja, de stackars stugorna såg ut att ha behövt en kärleksfull hand. Trist när det står och förfaller. Jag förstår heller inte förstörelselustan hos vissa, kan väl inte finnas mycket av värde ändå i en gammal ödestuga. Desto roligare att du tar så väl hand om er stuga, den är verkligen fin nu på bild.

Kram!

Ibod11 - Ingrid

17 Mar 2021 18:23

Det är svårt att förstå den där förstörelselusten som kommer över en del. Om de nu nödvändigtvis måste ta sig in i stugan så vore det väl bättre att försöka få till en lite mysig plats att vara på. Det skulle inte heller vara ok men i alla fall en smula bättre. Jättetrist att så många stugor runt om i landet ligger öde och förfaller.
Kram

Gittan

18 Mar 2021 07:26

Tråkigt när det står och förfaller. Men det kan ju va så som du säger att det inte fanns någon efter dom som bott där. Man undrar hur det var där för många år sedan. Här skiner solen i dag så det blir snart en promenad. Ha det bäst. Kram

Kommentera

Publiceras ej