Mitt gamla matsalsbord

3kommentarer

När min älskade farmor gick bort i början på åttiotalet så fick jag förmånen att ta hand om deras matsalsbord. Bordet är väldigt stabilt och det är ju tur för det har överlevt några flyttar. De tre iläggsskivorna som tillhör bordet gör att det får plats många när det behövs. 

(null)

Farmor och farfar hade det i salen, Här satt vi bara vid speciella tillfällen som vid jul eller andra högtider. Farmor hade en vit duk på med ett väldigt vackert mönster som hon själv broderat. Tyvärr så ingick inte duken när jag övertog bordet. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag skulle måla om det gamla bruna murriga bordet. Nu när jag ändå var uppvärmd med pensel så var tiden inne. Först så skrubbade jag med målartvätt innan jag grundmålade och där efter tre lager med färg. Troligtvis behöver jag ha någon skyddande lack också på bordskivan annars lär det inte dröja länge innan hela bordskivan är full av runda ringar efter temuggarna.

(null)

Varför har jag inte gjort detta innan!?
Sååååå nöjd!

3 kommentarer

Erika

12 Mar 2021 07:25

Kanonfint!

Mycket Imponerad! Du är så händig👌👍👏!

Ibod11 - Ingrid

12 Mar 2021 18:40

Det blev superfint och tillsammans med alla fina minnen av dina farföräldrar så blir det här en riktig pärla i ditt hus :D Jag förstår att du är glad för att du fick bordet och för att det blev så fint.
Kram

Micke

13 Mar 2021 12:41

Är ju nästan en nödvändighet med ett sådant bord när man har en stor bekantskapskrets.
Bra jobbat där, blev riktigt fint.

Kommentera

Publiceras ej