Egen Ö

4kommentarer

När dottern och jag var inne i Kalmar senast så gick vi en promenad medan barnbarnet hade friidrott. Dottern ville visa mig att hägrarna hade en egen ö intill idrottsanläggningen. 

(null)

Som tur var hade jag kameran med mig eftersom jag var påväg till min ö. Det var så många ungar över allt som sträckte på sina halsar med vidöppna munnar, väntande på något gott. De flaxade med sina vingar hela tiden, säkerligen tränade de sin förmåga över det som komma skall. De vuxna hägrarna svävade i skytteltrafik för att mätta alla munnar. 

(null)

(null)


(null)

Fick tyvärr inte till någon bra flygbild på hägrarna då avståndet var långt och det var en massa grenar ivägen hela tiden. Men det var väldigt intressant att se alla dessa fåglar på ett och samma ställe. 

4 kommentarer

Anki

04 Jun 2021 06:15

En trevlig upplevelse! Bilderna berättar och visar ändå hur underbar naturen är - och vilken fin upplevelse att få se hägrarnas egna ö!
Kram

Ibod11 - Ingrid

04 Jun 2021 07:05

När jag såg rubriken trodde jag först att det handlade om din ö, men det är ju inte riktigt din egen även om jag numera tänker på den som just din ö :D Vad roligt att du fick se hägrarna och även att jag fick se var de bygger bo och får ungar. Jag har bara sett häger vid några få snabba tillfällen så det här var nytt för mig. Jag skulle ha varit jätteglad om jag hade fått se samma sak och just så glad är säkert du också. Ha så skönt på din ö och njut av sommaren. Kanske ska du förbereda dig inför det som kommer och doppa i alla fall tårna :D
Kram

Ibod11 - Ingrid

04 Jun 2021 07:05

När jag såg rubriken trodde jag först att det handlade om din ö, men det är ju inte riktigt din egen även om jag numera tänker på den som just din ö :D Vad roligt att du fick se hägrarna och även att jag fick se var de bygger bo och får ungar. Jag har bara sett häger vid några få snabba tillfällen så det här var nytt för mig. Jag skulle ha varit jätteglad om jag hade fått se samma sak och just så glad är säkert du också. Ha så skönt på din ö och njut av sommaren. Kanske ska du förbereda dig inför det som kommer och doppa i alla fall tårna :D
Kram

Micke

04 Jun 2021 20:28

Fantastiskt att få se fåglar på det viset, vi hade fin utsikt över det förr men fastighetsägarna gallrade i de träden och sen dess har våra fåglar hållit sig borta, förmodligen i protest ;)

Ha en fin kväll nu och tack för fina bilder.

Kommentera

Publiceras ej