Var är Näcken?

2kommentarer

När min dotter och jag åkte till Åreskutan för att vandra på Trollstigen med tjerna så blev vi lite fundersamma över vad Näcken tagit vägen. Kan ju varit så att han ville vi skulle titta lite mera noga för att sedan tappa fotfästen rakt ner i hans fann. Men den gick vi ju naturligtvis inte på. Kolla noga så ser du fiolen som han ställt lutat mot granen allt för att väcka vår nyfikenhet. 

(null)

Det fanns massor av spännande att titta på och uppleva när vi traskade på uppåt på den knotiga och rotrika stigen. 

(null)

Svamparna såg kanske lite läckra ut i sina godisfärger men sugna blev vi då inte på att testa. 

(null)

Skatter är ju alltid kul att hitta men även där trodde vi att skatterna bara var till för att locka oss in i gapet på något slemmigt monster. Se men inte röra. 

(null)

(null)

(null)

Det magiska trädet där du kunde sitta ner för att känn kärleken strömma genom kroppen gav massor av energi och mod till fortsatt vårt traskande. 

(null)

Vart vi än tittade, stirrade någon tillbaka.

(null)

(null)

Mycket spännande att se och uppleva både för barn, fyrfotingen och för vuxna barn 🤩. 

(null)

(null)

Som ni säkert redan förstått 
så kom vi till slut fram till Trolltoppen, 
utan att vi blivit uppätna eller tillfångatagna. 
Kanske bara lite mer trolska än innan. 

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

27 Jul 2021 19:28

Vilken helt fantastisk led och jag har inte ens hört talas om den. I brist på barnbarn får jag väl dra med mig någon vuxen person och leta skatter någon gång. Kul att du visar mig mer om vad som finns i min närhet :D Nu har jag googlat så nu vet jag var jag hittar den. Tack för en ruggig men kul vandring bland diverse läskigheter :D
Kram

Micke

29 Jul 2021 20:09

Helt sagolikt ju, har jag aldrig hört talas om att det finns.
Vi har något trollliknande i en skog en bit härifrån men näcken har vi nog inte haft där, fast han har ju sin fiol hos er där, han kanske har semester? ;)

Ha det bäst nu.

Kommentera

Publiceras ej