Nattgäst

5kommentarer

När N undrade ifall hon fick sova över hos mormor så vet jag inte vem som blev gladast. Vi hade en jättemysig kväll med bakning och massor av mys. Tiden går alldeles för fort och swish var det morgon och vi fick traska iväg till skolan. Underbart vacker morgon. Vi passerade Fredrikskyrkan med sina vackra torn. 1744 var invigningen men det var först 14 år efter som den stod färdig. 

(null)
 
Kyrkorummet är öppet för allmänheten så jag passade på att gå in en stund när jag var där förbi lite senare på dagen. 

(null)

Mitt emot kyrkan på andra sidan om det stora torget har vi rådhuset. Det nya rådhuset (det gamla brann upp) byggdes i slutet på 1700-talet. Men det har bytt utseende många gånger sedan dess. 

(null)

Jag får ju inte glömma att visa mina jultomtar som tassat fram från vråna och med hjälp av N funnit sina platser. 

(null)

Idag är det fredag,
en vecka kvar till julafton. 

5 kommentarer

Anki

17 Dec 2021 05:56

Härligt med besök!
Fina byggnader ... minns dem från mitt besök i din stad en gång för länge sen :)
Här ett inlägg i min gamla blogg: https://ankistankar.blogspot.com/search?q=Karlskrona
Kram

Ibod11 - Ingrid

17 Dec 2021 18:38

Vad kul att få mysa med barnbarnet och ha pyjamasparty tillsammans :D Gott att kunna äta något ni bakat tillsammas också.
Vilken fin morgonpromenad mellan vackra byggnader och en väldigt fin julgran.
Det var ju tur att tomtarna fick hjälp att hitta sina platser och där passar de utmärkt samtidigt som de ger dig julstämning.
Kram

Micke

18 Dec 2021 17:38

Den där tomtesamlingen går ju inte av för hackor, riktigt fin uppställningsplats också, vackert.

Härligt med barnbarn också, här kommer väl en hög runt jul, ska bli kul.

Ha det jättefint nu.

Gittan

19 Dec 2021 07:03

Vilken fin tomtesamling. Och kul att ha nattgäst härligt med barnbarnen det är mysigt. Fina byggnader det blev en härlig promenad kan jag tror. Kram och ha en skön söndag.

S

21 Dec 2021 06:03

Det är en stilig stad du bor i. Så mysigt med en liten nattgäst, och tomtarna ser nöjda ut över uppmärksamheten. Bara några dagar kvar tills vi får träffa några kära små.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej