Då var det över för i år!

3kommentarer

Sista julgranen är såld för i år, iallafall för min del. Lillebror kämpar på några dagar till. Mjölka ur det sista som han brukar säga. Det är alltid lika trevligt varje år att stå på fisktorget påpälsad med mössan nerdragen för att sälja julgranar. Trots att vi bor i en liten stad så är det många som år efter år köper sin julgran hos oss men det är sällan vi ses någon annan stans där emellan. Tyvärr är det inte alltid man hinner med att prata så länge som man hade önskat eftersom andra väntar på att få hjälp. Jag tog en lång skön runda  på stan för en stund sedan för att få känna på julstämning. Naturligtvis så passade jag på att besöka Fisktorgets nattliga stillhet. Ungefär i mitten på fotot lyser det en gran, där ligger fisktorget. 

(null)

Fotot nedanför är taget från fisktorget och ungefär i mitten även på denna bilden och bakom ett av husen bor jag. 

(null)

I morgon ska jag ha sovmorgon 
den första på väldigt länge. 

3 kommentarer

S

23 Dec 2021 05:28

Väldigt trevlig tradition, tänk att kunna gå runt i staden och veta att i många hus är det just era granar som lyser upp vintermörkret. 😀 Önskar dig en riktigt mysig jul, stor julkram!

Anki

23 Dec 2021 08:51

Förstår att det är en kär tradition med julgranarna!
Fina bilder med vackra speglingar!
Ha en bra dag så här dan före dopparedan!
Kram

Ibod11 - Ingrid

24 Dec 2021 08:41

Toppen att det gick så bra och att ni har så trevligt och träffar många som kommer tillbaka varje jul :D
Kul att få se din stad i mörker med ljus som speglar sig så fint i vattnet.
God jul till dig och alla i din familj!
Kram

Kommentera

Publiceras ej