Tänk vad de kunde förr!

6kommentarer

Eddie och jag brukar passera denna fantastiska bron på en av våra rundor på ön. Vilket hantverkar, de kunde verkligen få till det förr. Finns många sådana här fina stenbroar över dikena på olika ställen. 

(null)

(null)

Nu har jag avslutat sista biten på stenmuren. Hade jag haft tillgång till brobyggare så hade min stenmur säkerligen blivit helt perfekt. Nu får jag vara nöjd över min egen insats. Bättre än innan blev det iallafall. Nu ska bara murgrönan sköta sitt åtagande. 

(null)

(null)



(null)

Måndag och ny vecka!

6 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

12 Apr 2021 18:06

Jag håller med om att det är ett imponerande hantverk och det finns säkert massor av andra hantverk som vi inte lägger märke till utan bara passerar. Ditt hantverk är minsann också imponerande och ditt slit har gett ett fint resultat. Jag vet att det är tungt efter att själv ha byggt en stenmur. Jag bar upp en stor sten i taget från stranden i Optand och fixade en tomtgräns helt på egen hand. Det tog tid men jag blev nöjd :D
Fint med alla scillor vid din mur :D
Kram

S

13 Apr 2021 03:49

Denna hantverksskicklighet, det är verkligen något att se på och begrunda. Egentligen är det magiskt att det finns kvar riktigt gamla skapelser. Som när jag var vid Ale stenar, man blir ödmjuk av tanken på hur mycket möda som lagts för att bygga något som motstår tidens tand.
Fint att du har fått ihop ditt lilla stenmonument. 🙂

Kram!

Anki

13 Apr 2021 07:01

Ja, man imponeras verkligen av dessa stenbroar - otroligt att så många finns kvar och fortfarande håller - och det är förstås äkta hantverksskicklighet!
Verkligen bra jobbat - ett riktigt hantverk av dig också!
Kram

Anonym

13 Apr 2021 09:29

Fantastiskt vad de gjorde förr, broar var vackrare förr helt klart men kanske inte lika hållbara kan jag tänka.
Fint att de bevarats till oss här i framtiden.

Stenmurar hade vi lite runt om i min hemkommun när jag var liten, en del av dem finns väl kvar men de flesta har ersatts med annat.
Bra jobbat där måste jag säga.

Ha en underbar tisdag.

Micke

13 Apr 2021 09:30

Oj, det var jag som var "Anonym" :)

Erika

13 Apr 2021 20:15

Väldigt fina stenbroar! Och din mur förstås 🙂.

Kommentera

Publiceras ej