Mumsig gröt!

4kommentarer

Eftersom jag ofta jobbar många nätter efter varandra så kör det ibland ihop sig med vad man ska äta. När jag vaknar på eftermiddagen har jag en hund som behöver uträtta sina behov och då finns det inte tid till att stå med middagsbestyren. Då är det lätt att man tar en frukt i farten och så har man plötsligt tappat ett mål mat som ska ätas ikapp senare.  Då står jag där med armarna som vevar runt i skafferiet för att hitta något som kan mätta för stunden efter hundpromenaden. 

(null)

Det hände ofta att jag hamnade i ekorrhjulet och energinivån dalade innan det var dags för jobb igen. Av en tillfällighet hittade jag detta allternativ till energipåslag innan långrundan med Eddie. Snabbt och lätt fixar jag denna goda gröt medan jag tvättar sömnen ur ansiktet. 

(null)

De frysta jordgubbarna eller blåbären i botten på tallriken gör att gröten svalnar snabbt och är där med ätbar direkt. Jag håller blodsockret på en bra nivå och jag kan i lugn och ro hinna fixa en middag innan det är dags för långpromenad och jobb igen. 

Nu är både Eddie och laddade!



4 kommentarer

Micke

17 Apr 2021 18:33

Min fru har några sådana där paket i köksskåpet, har provat någon gång och det var ju jättegott.
Verkligen värt en rekommendation.

Önskar att jag haft den insikten att det fanns när jag arbetade natt i många år för det fanns ju liknande då med.
Bättre än att äta en fläskkotlett kl 3 på natten ;)

Ha det bäst.

Ibod11 - Ingrid

17 Apr 2021 19:11

Jättebra att du har hittat något som passar dig bra och som är både gott och nyttigt :D
Kram

S

17 Apr 2021 19:25

Det ser ju smaskens ut faktiskt. Så bra att du hittat en snabb och smidig lösning.

Kram!

Anki

18 Apr 2021 08:45

Bra att ta till ibland - ser gott ut :)
Kram

Kommentera

Publiceras ej