Äntligen ledig!

3kommentarer

Det var med lätta steg jag traskade hemåt idag på morgonen. Kylan efter nattens minusgrader bet i kinderna men det kändes knappast inte eftersom det äntligen slutat blåsa. Solen skiner från en klarblå himmel och fåglar kvittrar. Det är mycket nu på jobbet. Jag är bara ledig två nätter men jag lovar att suga ur det bästa av ledigheten. 

Igår tänkte jag plocka undan påsken, det är ju i och för sig ingen större sak eftersom jag bara plockade fram tuppen i år. Helt ärligt så ställe jag tillbaka honom på bordet igen eftersom han är så snygg. En sådan vacker tupp kan man ju ha framme även om det inte är påsk, tycker jag.

(null)


Kvällen bjöd på en fantastiskt vacker regnbåge efter en våldsam skur som gjorde både Eddie och mig helt genomsura. Det var ju mysigt att komma till jobbet och se ut som om någon försökt dränka mig. 


(null)

Trevlig helg mina vänner❣️

3 kommentarer

S

10 Apr 2021 11:56

Mycket stilig Herr Tupp, han kan gott få visa upp sig även när det inte är påsk.
Vacker regnbåge också, och jag anar en andra regnbåge ovanför. Här är det strålande sol idag, och ska bli snöblandat regn imorgon. Inte kan man klaga på brist på väder. :)

Hoppas det går bra både med jobb och ledighet. Kram!

Ibod11 - Ingrid

10 Apr 2021 19:06

Det måste vara slitigt att bara ha två lediga nätter och jag har för mig att det var likadant nyss. Det är tur att du har din stuga där du återhämtar dig och njuter av tillvaron. Den fina tuppen pryder sin plats så låt honom stå kvar så länge du vill :D Vilken underbar regnbåge och fint fångad av dig :D
Kram

Micke

11 Apr 2021 13:45

Den tuppen var ståtlig, perfekt att titta på året om.
Hoppas det lugnar ner sig så småningom på din arbetsplats, ha en underbar söndag.

Kommentera

Publiceras ej