Lite av varje denna soliga dag!

1kommentarer

Idag har det varit perfekt väder för mig. Eftersom jag ännu inte gett upp hoppet om vackert väder så låg shortsen och linnet nerpackat i min väska som tur var. Eddie och jag började med en liten morgonpromenad, men då var långbyxor och långärmat på eftersom det endast var sexton grader ute. Efter en god frukost satte jag igång med den igenväxta pionrabatten, det var verkligen på tiden. Det blev en hel löv-Lisa full av bortklippta syrenskott och annat som inte tillhörde rabatten.  

(null)

(null)

Äntligen har de blivande parkbänksbenen fått lite färg på sig efter bortskrapning av den gamla flagnande färgen. Pappa frågade flera gånger då han levde om jag gjort iordning barkbänken ännu. Varje gång samma svar att jag att jag inte hunnit. Men han skulle blivit väldigt nöjd om han fått se hur delarna till den blivande parkbänken ser ut nu. Hann även olja in ekplankorna som ska göra soffan komplett. 

(null)

(null)

Det händer lite konstiga saker i en av mina odlingslådor i år. Trots att jag inte planterat någon dahlia inte heller någon solros, så har det ändå kommit upp båda delar i en av mina odlingslådor. Det som är lite konstigt är att dessa två blommor var de enda som pappa odlade varje år, inte i min trädgård då utan i sin egen. Eftersom pappa inte varit på öland i år så kan det ju knappast inte varit han som gjort det. Solrosen kan ju ha hamnat där med hjälp av en fågel, men knappast inte dahlian. Hur som så är dalhian väldigt vacker med alla sina blommor och detta mysterium lär jag nog inte få något svar på. 

(null)

(null)

Efter allt grejande fick det bli en långpromenad med Eddie ner till havet innan det tyvärr var dags för oss att återvända hemåt, jobbet väntade. 

(null)

Jag återvänder snart!


1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

15 Sep 2020 20:18

Du fixar och donar och gör så fint omkring din stuga. Det är säkert fin avkoppling även om det är slitsamt. Märkligt med solrosen och dahlian. Solrosen har säkert kommit med någon fågel men dahlian är ett större mysterium. Jag tror inte på något övernaturligt eller andligt men eftersom jag ändå skickar meddelanden till min man via storspoven så tycker jag om tanken på att det är din pappa som på något sätt har varit framme. Vi kan behöva de där lite otroliga tankarna ibland. Inte för att vi tror på dem men för att de känns bra :D
Kram <3

Kommentera

Publiceras ej