Vågade inte vänta längre!

1kommentarer

Trots alla fina blommor och fina knoppar som ännu inte fått utvecklas till ljuvliga skönheter, så klippte jag idag ner den stora dahliaväxten. Det har varit frost några nätter och jag vill så gärna bevara just denna dahliaknölen eftersom jag inte har en aning om hur den hamnat hos mig i en av mina odlingslådor på ön. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var ju just dahlior en av pappas favoritblommor. Nu när dahlian på något obegripligt vis bara fanns där så ska jag försöka att göra allt för att den ska komma tillbaka med sina fina blommor även nästa år och även då pryda pappas grav. 

(null)

(null)

Man behöver inte
försöka förstå allt❣️

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

18 Oct 2020 13:25

Det är synd att ta bort den men ännu mer synd skulle det vara om den frös och inte klarade sig. Den är så fin och jag blir glad av din fina tanke om att den delvis ska få blomma hos din pappa nästa sommar :D Livet består av mysterier och ibland är det enklast att bara acceptera det.
Kram

Kommentera

Publiceras ej