Höstligt mörker!

2kommentarer

Jobbar man mycket så som jag råkar göra just nu så spelar det egentligen inte någon roll om det är mörkt eller ljust ute. Jag försöker iallafall att ta en långpromenad med pälsklingen mitt på dagen när jag jobbat så att den lilla glipan av dagsljus kommer en till godo. Men som det har varit nu får man ha pannlampa även på dagen. Regn och blåst har också ingått i väderprognosen. Tur att många av trädens fina blad i olika färger lyser upp i höstmörkret. Men det är bara till att leva på hoppet, enligt tiodygnsprognosen så kommer solen nästa onsdag. Jag vet att vädret hinner att ändra sig många gånger innan dess men det är en tröst 😁 att hoppas på det. 

(null)

(null)

(null)

🍁

2 kommentarer

S

29 Oct 2020 11:29

Bra tänkt där att komma ut en stund när det är "ljust". I april sa vi "tur att corona kom på våren, lite lättare ändå att stå ut när det blir ljusare, tänk om det varit november". Ja nu står vi där, bara att tugga i sig. En sorts tröst är det att naturen jobbar på som vanligt, varje blick runtomkring en lyser i juvelfärger. Det jobbet för trädet alltså, att bygga nya löv varje vår och sedan släppa dem i lagom tid, århundrade efter århundrade - jag blir imponerad.

Hoppas på sol åt dig, kram!

Ibod11 - Ingrid

29 Oct 2020 20:19

Det är klokt att ta vara på de chanser du har att vara ute i dagsljus. Men det är väldigt trist att solen inte visar sig hos dig. Öland ska ju vara en relativt solsäker ö men det kanske mest gäller sommartid.
Vilka vackra höstfärger du kan njuta av fortfarande. Här är det kalt på nästan alla träd nu men i stället har vi solglimtar dagligen.
Kram

Kommentera

Publiceras ej