Bökigt värre!

5kommentarer

Om jag vetat att vildsvinen skulle komma på besök så hade jag inte gått runt och kämpat med jordfräsen i två timmar för att förbereda inför odlingen nästa år. Här har de där svinen trippat runt och bökat bland hallonbuskar, sparris och under äppelträdet för att leta godsaker. Tanken är att min lillebror och jag ska odla potatis, pumpor samt solrosor nästa år i föräldrahemmet. Vi kom överens om att det vore dumt att inte nyttja så fina odlingsmöjligheter som vi har där. Vi får väl se hur det blir med besöken framöver. Jag tyckte att lillebror skulle sätta sig med bössan, vildsvinskorv kan ju vara gott att ha till potatisen. Det går ju att äta med bröd också i och för sig om det nu inte skulle bli några potatisar. 

(null)

(null)

Då var det fredag igen!


5 kommentarer

Anki

30 Oct 2020 06:35

Inget kul med vildsvin på tomten! Äldste sonen fick hela sin gräsmatta på baksidan av huset uppbökad över en natt - ca 2000 kvadratmeter. Efter flera besök av grisarna sitter det numer ett lågt dubbelt elstängsel vid gränsen till skogen och runt större delen av tomten och nu har det varit vildsvinsfritt i över ett år.
Hoppas ni lyckas skrämma bort dem!
Kram

Anna-Lena

30 Oct 2020 08:07

Hej! Så kul att hitta dej, du som har Så mycket bilder på din blogg. Det blir jag glad av. Vildsvin är inget kul, men smakar gott i gryta. Min bror bjöd på en sådan för ett tag sedan. Tack för kommentar hos mig...jag bloggar inte dagligen...jag ska titta in hos dej igen. Bilder gillar jag!

Micke

30 Oct 2020 10:15

Vildsvin kan man ju lätt vara utan...minst sagt :(

Men goda är de ju tydligen att äta, det är bara att ladda bössan antar jag...inte kul när ens trädgård eller vad det än må vara blir totalförstört.


Ha det bäst nu.

Lena i Wales och Spanien

30 Oct 2020 10:52

Inte roligt med dessa objudna gästerna. De ställer verkligen till det.
Än har de inte kommit till min trädgård här i Wales, men de har varit ganska nära. Inte roligt.
Trevlig helg!

S

31 Oct 2020 09:53

Oj, nej inte behöver man en jordfräs om det finns vildsvin i grannskapet! Det är helt osannolikt vad de kan böka upp på nolltid. Jag läser att vildsvinsstammen har ökat nästan explosionsartat. De får ju många söta kultingar också. Men jag hoppas ni hittar knep för att hålla dem borta från trädgården åtminstone, så ni får skörda godsakerna själva.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej