Äpplen till älgarna!

1kommentarer

Jägareförbundets uppmanar att man ger äpplen till älgarna, de innerhåller lite extra energi nu i dessa tider. Egentligen behöver älgarna den extra energin inför brunsten men  det kan ju aldrig vara fel när den än kommer.  Nu var ju inte detta anledningen till att jag springer runt med en hink med äpplen i skogen, mitt syfte är att locka de till mig. Jag har nämligen tänkt bli älgjägare i år. Har ingen jaktlicens men det behövs inte när man ska trycka på avtryckaren på Nikon. Pappas pass är ledigt så det blir perfekt för mig. Hoppas att alla älgar står nedanför mitt pass och mumsar på goda äpplen från Öland och att inte älgapellarna dör av skratt när de får se mitt fina granäppelträd. De äpplen som jag la ut förra gången jag var vid passet var borta, hoppas hoppas att de har hamnat i rätt mage. 

(null)

(null)

(null)


(null)


(null)

Trevlig fredag!


1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

02 Oct 2020 14:27

Åååh hahaha, helt underbart :D Bästa jaktmetoden och en som jag som är vegan gillar väldigt mycket. Det är klart att älgarna vill komma till ditt fina äppelträd och jag önskar dig god jaktlycka :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej