Soppa gånger sju!

2kommentarer

Vad har du ätit till middag? Jag har iallafall ätit soppa varje dag i en hel vecka. Jag är sjukt glad för soppa, alla soppor. Det är inte så att jag kokat soppa som räckte i en vecka utan det är ny soppa  varje dag. Den soppan som är på bilden är med potatis, lax, morötter vitlök, kryddor, matlagningsgrädde och chili. När jag var på kalas hos N åt vi köttfärssoppa som dottern kokat ihop. Mycket smarrigt. En av dagarna gjorde jag spagettisoppa, det var bara till att  koka ihop olika grönsaker och buljongtärning med spagettin. Olika fisksoppor har jag ätit tre av dessa dagarna. Det finns massor av recept på goda soppor med alla tänkbar ingredienser. Tomatsoppa med frikadeller som jag åt i tisdags blev också mycket god med lite fetaost på toppen. 

(null)
 
Det blir soppa idag också.

2 kommentarer

Anki

26 Nov 2020 09:01

Visst är det gott med soppa! Vi äter den inte så ofta som du, men minst en gång i veckan i alla fall :)
Kram

Ibod11 - Ingrid

26 Nov 2020 17:50

Jag är ingen soppmänniska men jag kan tycka att en eller två skedar smakar gott. Blir jag bjuden så äter jag men även om det smakar bra så får jag en känsla av att äta sås med i bästa fall några bitar av något. Sås är i och för sig oftast gott men inte enbart :D Tur att vi är olika och att det finns många alternativ :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej