Migränanfall!

3kommentarer

Det är typ 15 år sedan jag hade ett migränanfall senast, dessförinnan var det nog 10 år, så på 25 år har jag haft två anfall. Innan dess hände det väldigt ofta, så jag ska väl inte klaga. Kände av det lite igårkväll när det blixtrade i högra ögat då jag var ute på kvällspromenaden med Eddie, men det tänkte jag inte på då. Vaknade inatt med huvudvärk kändes som om jag satt i ett skruvstäd. Tog två Alvedon försökte sov men det gick inte så bra. Efter några timmar snurrande i sängen och med illamående så bara slog det mig att det nog var ett migränanfall jag hade. Rotade igenom alla tänkbara ställen efter en tablett som jag fick utskriven för många många år sedan. Hittade till slut paketen, den var utskriven för ca tjugo år sedan men jag tog en iallafall, den var ju inte möglig. Hjälper den så hjälper den ,tänkte jag. Som tur var så gjorde den det. På måndag ringer jag vårdcentralen, så att jag har nya ifall det händer igen. Förhoppningsvis så dröjer det några år tills dess. Något seg i kupan idag men det hindrade mig inte från att gå en långpromenad med lurvret på kvällen. Annars har det inte hänt så mycket idag, har mest befunnit mig i mörkret. 

(null)

(null)

I morgon är en 
ny dag!

3 kommentarer

Anki

15 Nov 2020 07:39

Aj då ... inte kul alls! Nu är det väldigt många år sen jag hade något migränanfall, men jag minns hur det var! Hoppas du mår bra igen!
Kram

Ibod11 - Ingrid

15 Nov 2020 18:52

Migrän har jag aldrig haft men både min man, min svärmor och yngsta dottern har haft det så jag vet att det är urjobbigt. Hos dottern satte det sig på talet så det hon sa högt var inte alls det hon trodde att hon sa. Ren rappakalja som jag först inte kunde låta bli att skratta åt men som sedan gjorde mig riktigt orolig innan jag fick bekräftat att det var just migrän.
Vilken tur att du hittade ett gammalt piller och att det fortfarande hjälpte. Jag hoppas verkligen att du ska slippa fler attacker men det är nog klokt tänkt att be om att få fler piller utskrivna.
Kram

S

16 Nov 2020 18:18

Usch, det låter inte roligt alls. Tur att du sparat det antika pillret, men det låter klokt att uppdatera förrådet. En god vän till mig har väldigt frekventa migränanfall. Hon får nu som förebyggande botoxinjektioner i pannan, så där som Hollywoodstjärnorna. Det låter märkligt, men det fungerar tydligen. (Det är förstås bara om man har jättemycket problem.)

Nu hoppas vi på många anfallsfria år!

Kram!

Kommentera

Publiceras ej