Långpromenader!

4kommentarer

Idag har den lurvige och jag tagit två långa promenader, en på ön och en på vandringsleden. Ställde klockan för att hinna med både promenad och lite måste innan det var dags att dra hemåt. Det var solsken och 13 grader ute. Vi såg en örn som länge seglade i cirklar ovanför oss innan den försvann bort i tallet. Plötsligt var den tillbaka igen, jag plockade upp mobilen och knäppte av ett foto. Sedan gick jag hem och hämtade min kamera, vi gick runt länge, hoppades på att den skulle dyka upp igen. Den satt säkert och mumsade på en något byte för vi såg inte till den mera.

(null)

På hemvägen stannade vi till vid en sjö där jag inte varit på evigheter. Vi började gå vandringsleden som slingrar sig intill sjön, Eddie kutade runt som en tok och helt plötsligt var han nere i vattnet en sväng innan det var dags för att kuta runt igen. Härligt med en tokig hund. Himmelen började spricka upp precis innan vi vandrat färdigt, det finfina värdet lämnade vi kvar på ön, men det var väldigt skönt promenadväder ändå.  

(null)

(null)

Så var det
jobb igen.





4 kommentarer

Anki

04 Nov 2020 06:08

Härliga bilder från era promenader - typiskt att örnen visade sig när du bara hade mobilen till hands, men det blev en fin bild i alla fall :)
Svalare morgon idag, bara +3 ...
Ha en fin onsdag!
Kram

S

04 Nov 2020 14:07

Så fint, vilken trevlig promenad. Eddie ser nöjd ut. (Jag är ingen expert precis men är det en örn? Den liknar mycket gladorna som bor häromkring med den kluvna stjärten, fast det kan ju lika gärna vara vinkeln på bilden så jag låter det vara osagt. I vilket fall så är det en härlig flygkänsla i bilden även om den bara togs med mobilen!)
Solen har hittat hit en stund idag så jag ska nog också sätta på mig promenadskorna. :)
Kram!

Ibod11 - Ingrid

04 Nov 2020 17:59

Åååh, vad kul att få se en örn och den fastnade ju fint på bilden :D Men bilden på Eddie uppe på stenen är superfinast. Härligt att få vara en lycklig hund som kan springa som en tok och känna sig fri :D
Kram

Lena i Wales och Spanien

04 Nov 2020 20:57

Låter skönt!
Underbar dag här i Wales idag också. Ja, det finns faktiskt en sol även över Wales ibland 😉.
Ha det bra!

Kommentera

Publiceras ej