Kuber i skogen!

3kommentarer

Den danske konstnären Sam Jedig som för några år sedan köpte ett litet sommarhus i skogarna utanför Karlskrona har fått kubdille. Jag har skrivit om konstärens kuber som hänger i träden, står staplade på stenar och direkt på marken förut här på bloggen. Igår tog Eddie och jag oss en liten titt igen för att se om något nytt tillkommit. Var du än går ser du en kub. Passande eller inte kan man ju tycka om detta något udda projekt som kallas "stalke out of space cube". 

(null)

Hur många kuber ser ditt skärpta öga på fotona nedan. 

(null)

(null)

Vi hittade även en svamp, den fick stå kvar.

(null)

Trots duggregn under hela promenaden var det ändå underbart skönt ute. 
Trevlig söndag! 


3 kommentarer

Micke

08 Nov 2020 11:03

Måste väl erkänna att en del konst ställer mig helt mållös ibland...förstår inte "vinken" med det alls.
Men det är ju jag, fattar "noll" ibland. ;)

Tycker hunden nästan ser lite mållös ut också...! :)

Ha en underbar söndag nu.

Lena i Wales och Spanien

08 Nov 2020 12:24

Intressant med kuberna, men föredrar nog trots allt naturbilderna.
Skön söndag!

Ibod11 - Ingrid

08 Nov 2020 18:01

Jag gillar kontraster och tycker att kuberna är festliga. De passar inte in i landskapet men det är ju just det som är kul. Jag har inga skarpa ögon men jag ser två kuber på den ena bilden och på nästa ser jag tre. Undrar om Eddie funderar på om han ska kissa lite mot kuben han tittar på :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej